Ciągłe śledzenie statystyk to podstawa SEO i SEM
Fot. Unsplash.com

Często błędnie używane zamiennie, SEO i SEM to dwa różne kanały marketingowe, które firmy mogą wykorzystać, aby dotrzeć do docelowych odbiorców w wyszukiwarkach, takich jak Google i Bing. Search Engine Optimization (SEO) to podstawowa taktyka dla marek, które chcą zwiększyć ruch w witrynie. A także zwiększyć swoją widoczność w Internecie. Pozycjonowanie może być dość trudną strategią do zarządzania. Zwłaszcza jeśli nie wiesz, jak porównać lub połączyć ją z marketingiem w wyszukiwarkach (SEM).

Dobrze dobrane SEO i SEM strony to pełna strategia, któa wymaga działania na wielu płaszczyznach.
Fot. Unsplash.com

SEO i SEM: jaka jest różnica?

Zanim zaczniesz planować strategiczne podejście do poprawy widoczności swojej firmy w Internecie, musisz zrozumieć używaną terminologię i jej znaczenie. Używanie niewłaściwych opisów w dokumencie strategicznym przekazanym innym może być szkodliwe dla twojego sukcesu i uzyskania akceptacji budżetów i taktyk. Więc podzielmy to na terminy laika, które są łatwe do zrozumienia. Dwa podstawowe obszary w branży marketingu w wyszukiwarkach to:

  • SEO – podejście, które wykorzystuje organiczne metody do pojawiania się w wynikach wyszukiwania.
  • SEM – podejście, które wykorzystuje płatne metody do wyświetlania w wynikach wyszukiwania.

Ważne jest, aby zrozumieć, że definicja SEM jest często kwestionowana i zaprzeczana. W rzeczywistości niektóre źródła podają, że SEM jest szerszym kanałem wyszukiwania, który obejmuje zarówno bezpłatne, jak i płatne. Ogólny konsensus jest taki, że SEO odnosi się do bezpłatnych wyników wyszukiwania, a SEM jest płatny.

Cztery podstawowe filary SEO

Dzięki SEO marketerzy optymalizują swoje strony internetowe i blogi biznesowe. Pracując przez techniczne SEO, SEO na stronie, tworzenie treści i SEO poza stroną. Tak aby uzyskać najlepszy wynik dla konkretnego zapytania, które zasługuje na najwyższą pozycję w Google. Przyjrzyjmy się bardziej szczegółowo każdemu z tych podstawowych filarów:

  1. Techniczne SEO. Techniczne SEO koncentruje się na poprawie technicznej struktury witryny i ma na celu poprawę szybkości witryny, przyjazności dla urządzeń mobilnych, indeksowalności, ustrukturyzowanych danych, bezpieczeństwa i indeksowania.
  2. SEO na stronie. Na stronie chodzi o optymalizację czynników na stronie internetowej, które wyraźnie pomagają wyszukiwarkom zrozumieć treść w kontekście. W tym takie rzeczy, jak tytuł, optymalizacja H1 i metatagów, tagi alt obrazu itp.
  3. Treść witryny. Treść jest jednym z głównych czynników rankingowych Google. Bez świetnej treści, która właściwie odpowiada intencjom osoby wyszukującej, będziesz miał trudności z zajęciem czołowych miejsc. Jeśli potrzebujesz dobrej jakości treści pomyśl o zatrudnieniu profesjonalnego copywritera dla firm.
  4. Pozycjonowanie poza stroną. Pomyśl o tym jako o budowaniu autorytetu, obejmującym budowanie linków i inne taktyki. Podejście to skupia się na poprawie wiarygodności i autorytetu strony internetowej w oczach wyszukiwarek i jej użytkowników poprzez łączenie jej z innymi istotnymi i odpowiednimi witrynami. Jeśli wyszukiwarki zauważą, że użytkownicy ufają stronie internetowej, będą bardziej skłonni do umieszczenia jej na wyższej pozycji. Ten autorytet i zaufanie zwykle pochodzą z budowania linków, PR i innych podobnych taktyk.

Co to jest SEM?

Marketing w wyszukiwarkach to strategia wykorzystująca płatne taktyki w celu uzyskania widoczności w wyszukiwarkach. Jest również znany jako PPC (pay-per-click). W przeciwieństwie do taktyk, które pomagają stronie w organicznej pozycji w rankingu, SEM korzysta z platform reklamowych PPC, takich jak Google Ads i Bing Ads, aby wykorzystać dostępne formaty reklam, aby dotrzeć do docelowych odbiorców. A jako taktyka obejmuje wszystko, od konfiguracji i optymalizacji płatnych reklam po zarządzanie kontem w celu zwiększenia konwersji i zwrotów. SEM zwykle rozpoczynają kampanię od kompleksowych badań słów kluczowych i spostrzeżeń dotyczących konkurencji (co można zrobić za pomocą narzędzi takich jak zestaw narzędzi reklamowych PPC), aby utworzyć ukierunkowane kampanie, które umieszczają ich produkty i usługi przed docelową grupą docelową.

Indeksowanie w Google i innych wyszukiwarkach zależy od SEO i SEM
Fot. Unsplash.com

SEO i SEM: jakie są podobieństwa?

Przyjrzyjmy się zatem podobieństwom między tymi dwoma kanałami, które są często mylone. Zarówno SEO, jak i SEM:

  • Poprawia widoczność witryny w wyszukiwarkach, a obie metody pomogą twojej witrynie wyświetlać się w SERPach poprzez wykorzystanie kierowania i optymalizacji pod kątem słów kluczowych.
  • Przyciągają do witryny większą ilość trafnego i wysokiej jakości ruchu. Obie strategie zachęcają użytkowników do przejścia do twojej witryny – choć jedna to płatna taktyka, druga jest organiczna.
  • Pomagają w lepszym zrozumieniu swoich odbiorców. Musisz dobrze rozumieć swoich odbiorców, aby obie strategie odniosły sukces.
  • Oba wymagają zbadania słów kluczowych, aby zrozumieć, do czego kieruje twoja konkurencja.
  • Wymagają ciągłego monitorowania i poprawiania, aby odnieść sukces w dłuższej perspektywie i zapewnić solidny zwrot z inwestycji.

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here