Każdy może pisać, ale nie każdy umie dobrze pisać, chyba, że jest to profesjonalny copywriter dla firm. Niezależnie od tego, czy zatrudniasz wewnętrznego pisarza, wykonujesz indywidualne projekty, czy korzystasz z agencji do rozwijania treści, posiadanie copywritera pracującego nad twoimi treściami nie tylko zapewnia pracę na wysokim poziomie, ale także przynosi korzyści w inny sposób.
Spis Treści
Czas to pieniądz
Staranne przygotowanie treści zajmie dużo czasu, a lepiej spędzisz go gdzie indziej. Copywriterzy mogą pisać twoje treści, jednocześnie zajmując się swoimi priorytetami i obowiązkami. Mogą pisać szybciej i na wyższym poziomie niż ktoś, kto nie jest wyszkolonym autorem tekstów. Średni czas potrzebny na napisanie posta na blogu to co najmniej dwie godziny. Podczas gdy napisanie typowej Białej Księgi zajmuje od 30 do 50 godzin, więc godziny szybko się kumulują. Warto mieć kogoś oddanego pisaniu, żeby nie pochłaniało to twojego czasu.
Copywriter dla firm: czysta i zwięzła kopia
Mark Twain napisał kiedyś słynne zdanie: „Nie miałem czasu napisać krótkiego listu, więc zamiast tego napisałem długi”. Czasami napisanie zwięzłego tekstu może być czasochłonne. Ale copywriterzy mogą umieścić to, co powiedziałeś w trzech akapitach, w jednym wierszu tekstu. A także nadal przekazać całość wiadomości w wymowny sposób. W świecie przepełnionej informacjami znacznie bardziej prawdopodobne jest, że klienci i potencjalni klienci przeczytają twoje treści, jeśli są one szybkie do przeczytania i łatwe do zrozumienia. Według Chartbeat, 55% odwiedzających spędza na twojej stronie internetowej mniej niż 15 sekund. Dlatego tak ważne jest, aby umieć przekazać swoją wiadomość w tych pierwszych kilku zdaniach.
Styl I treść
Copywriterzy będą umieli pisać z polotem, ale nadal będą przekazywać kluczowe przesłanie. Research jest ważną częścią procesu pisania, więc copywriterzy zrozumieją twoją firmę / klienta, aby mogli napisać dla Ciebie wciągającą i przekonującą treść. Według Quicksprout, największym wyzwaniem w marketingu treści jest tworzenie angażujących treści. 36% marketerów uważa to za problem. Jeśli pracujesz na niszowym rynku lub potrzebujesz specjalisty. Możesz zatrudnić copywritera branżowego, aby upewnić się, że język wysoce techniczny jest używany we właściwy sposób.
Copywriter dla firm: specjalizacja
Treść to nie tylko blogi i raporty: copywriterzy będą stosować różne techniki dla różnych form tekstu. Na przykład optymalizacja wyszukiwarek (SEO i SEM) to specyficzna umiejętność, która wymaga przeszkolenia lub przynajmniej dużego doświadczenia i znajomości algorytmów Google. Pisanie dla mediów społecznościowych jest również umiejętnością samą w sobie. Zwięzłość witryn, takich jak Twitter, które ograniczają posty do 140 znaków, wymaga umiejętności pisania klikalnych treści. Ogólnie rzecz biorąc, mówienie do odbiorców jest ważne, a copywriterzy będą w stanie dotrzeć do kluczowych punktów, które należy przekazać. To właśnie oni powinni być podstawą tworzenia strategii mediów społecznościowych.
Copywriter dla firm: sprawdzanie do perfekcji
Każdy popełnia błędy, ale copywriter może je wyłapać, zanim praca zostanie wysłana online, do druku lub do klientów. Są biegli w wykrywaniu zbłąkanych wdów i sierot lub niewłaściwym używaniu homofonów, takich jak chart i hart. Są też przerażające literówki: średnia dokładność dla maszynistki wynosi około 92%. Co oznacza, że popełnia około ośmiu błędów na każde 100 wpisanych słów. Dlatego warto sprawdzić, czy nie ma błędów w pisowni lub błędnie wpisanych słów. Chociaż copywriterzy wykonają większość pisania dla twojej firmy, ważne wiadomości e-mail od klientów, propozycje i prezentacje będą często pisane przez innych członków zespołu. Dlatego ważne jest, aby były one przeczytane przez copywritera, który może spojrzeć na nie uważnym okiem, zanim zostaną wysłane w świat.
Copywriter dla firm generuje ruch organiczny i przychodzące leady
Tworzenie regularnych treści na swoją stronę internetową, takich jak blogi i media społecznościowe, zwiększy twój ruch organiczny. Copywriterzy mogą zapewnić, że teksty na stronie są wystarczająco zachęcające, aby zatrzymać odwiedzających i zainteresować się twoimi produktami i usługami. Publikowanie regularnych blogów, które są interesujące dla docelowych odbiorców, to świetny sposób na zwiększenie ruchu. Wystarczy opublikować post raz w tygodniu, w połączeniu z marketingiem w mediach społecznościowych i zasięgiem e-maili, co może zwiększyć ruch o 153%.
Copywriterzy mogą utrwalić twoją strategię content marketingu
Według Content Marketing Institute: „Marketing treści to strategiczne podejście marketingowe, które koncentruje się na tworzeniu i rozpowszechnianiu wartościowych, odpowiednich i spójnych treści w celu przyciągnięcia i zatrzymania jasno określonej grupy odbiorców – a ostatecznie do napędzania dochodowych działań klientów”. Pisanie jest kluczową częścią tego strategicznego podejścia. Według badań 19% marketerów treści B2B wymieniło „bycie lepszymi pisarzami” jako pięć głównych priorytetów na 2016 rok. Upewnij się zatem, że masz agencję lub niezależnego autora, świetne artykuły na nadchodzący rok.
[…] Ale założenie bloga biznesowego nie musi być onieśmielającym lub przytłaczającym doświadczeniem. Gdy zaczniesz, korzyści płynące z prowadzenia bloga biznesowego mogą sprawić, że wysiłek będzie opłacalny. Jeśli sam jednak nie masz czasu na pisanie pomyśl o zatrudnieniu profesjonalnego copywriter dla firm. […]
[…] profilu LinkedIn w tej sekcji – ale tylko wtedy, gdy jest aktualny! W CV osób kreatywnych (copywriter, grafik) warto także dodać linki do swojego […]