LinkedIn dla firm to świetny pomysł, jeśli chcesz przyciągnąć do swojej firmy nowych pracowników.
Fot. Unsplash.com

LinkedIn dla firm umożliwia budowanie wiarygodności, tworzenie znaczącej sieci i zbieranie informacji poufnych od uznanych ekspertów w twojej branży. Ponad 30 milionów firm korzysta z LinkedIn w celach biznesowych. Nie tylko dlatego, że jest to wiodąca sieć społecznościowa służąca do rekrutacji i zatrudniania najlepszych talentów. Mając ponad 690 milionów członków, coraz więcej marek korzysta z marketingu LinkedIn do tworzenia sieci, łączenia się i sprzedaży.

Dobrze uzupełniony profil LinkedIn to podstawa
Fot. Unsplash.com

Jak korzystać z LinkedIn dla firm

Utwórz stronę LinkedIn

Zanim twoja firma będzie mogła rozpocząć marketing na LinkedIn, potrzebuje strony LinkedIn. Oto krótki przewodnik, jak go skonfigurować. Jeśli nie masz jeszcze profilu LinkedIn, musisz to zrobić najpierw.

Uzupełnij swoją stronę

Przenieś swoją stronę LinkedIn z poziomu podstawowego na wyższy, dodając więcej szczegółów. Zapewnia to odwiedzającym informacje o twojej firmie i poprawia ranking w wynikach wyszukiwania Google i LinkedIn. Nie bez powodu całe strony uzyskują o 30% więcej wyświetleń.

Udostępnij swoją stronę

Poinformuj innych, że twoja strona LinkedIn działa. Jeśli masz pracowników, wyślij e-mail z wiadomościami dla całej firmy. Poinformuj ich, jak mogą śledzić stronę i dodać ją jako miejsce pracy. Dziel się dumą z ludźmi, którzy sprawiają, że twoja firma jest świetna. Połącz odwiedzających z liderami opinii w swojej firmie. Daj potencjalnym klientom i pracownikom wgląd w swoją kulturę.

Dodaj przyciski LinkedIn

Dodaj ikony mediów społecznościowych do nagłówka lub stopki swojej witryny lub biuletynu, aby użytkownicy mogli łatwo znaleźć twoją stronę LinkedIn.

Utwórz strategię marketingową LinkedIn dla firm

Gdy Twoja strona firmowa jest gotowa do użycia, czas pomyśleć o strategii marketingowej LinkedIn. Tak, aby była zgodna z twoją strategią mediów społecznościowych. Odpowiedz sobie na pytania:

  • Jakie cele może osiągnąć twoja firma na LinkedIn?
  • Czy będziesz używać LinkedIn do zatrudniania firm, sprzedaży w mediach społecznościowych, nawiązywania kontaktów z klientami lub do wszystkich powyższych czynności.
  • Czy budżet marketingowy LinkedIn powinien obejmować reklamy?

Poznaj dane demograficzne LinkedIn. To dobry punkt wyjścia, aby dowiedzieć się, kto korzysta z platformy i do kogo można dotrzeć. Przeprowadź audyt swoich konkurentów na LinkedIn. Zobacz, jak korzystają z platformy, co działa i jak możesz wyróżnić swoją stronę.

Wyznacz kalendarz zawartości LinkedIn dla firm

Planuj posty z wyprzedzeniem, aby móc pozyskiwać obrazy, pisać artykuły dotyczące przemyślanych liderów i odpowiednio przygotowywać treści. Pozwala to również upewnić się, że wszystkie cele marketingowe LinkedIn są objęte – od promocji webinaru po zaangażowanie. Udostępniaj posty za pomocą multimediów. Posty ze zdjęciami i filmami zwykle działają lepiej w mediach społecznościowych. To samo dotyczy LinkedIn. Według LinkedIn posty z obrazami otrzymują o 98% więcej komentarzy niż te bez. LinkedIn stwierdza również, że niestandardowe kolaże, które zawierają 3-4 obrazy w jednym poście, dobrze sprawdzają się na stronach. Możesz także przesyłać pliki PDF, prezentacje PowerPoint lub SlideShare, aby wspierać swoje posty. Filmy mają pięć razy większe zaangażowanie na LinkedIn niż jakikolwiek inny rodzaj treści. Zaletą natywnego wideo LinkedIn jest to, że odtwarza się automatycznie, gdy ktoś go przewija. W rezultacie lepiej przyciąga czyjąś uwagę. Ponadto filmy hostowane na platformie są traktowane priorytetowo przez algorytm LinkedIn.

Optymalizuj posty pod kątem zasięgu i wpływu

Jeśli chodzi o publikowanie ze strony firmowej, firmy mogą wziąć pod uwagę kilka sprawdzonych metod LinkedIn. Algorytm LinkedIn klasyfikuje posty na podstawie następujących sygnałów: powiązania osobiste, trafność zainteresowań i prawdopodobieństwo zaangażowania. Innymi słowy, ma na celu pokazanie ludziom treści, które ich zainteresują i zaangażują, z kont, z którymi się łączą. Twoje posty powinny mieć to samo.  Możesz powiadomić pracowników, jeśli sądzisz, że byliby zainteresowani postem. Jako rzecznicy firmy mogą szybko rozpocząć zaangażowanie w post i zwiększyć jego widoczność.

Dobrze zaplanowana strategia marketingowa dla LinkedIn pozwoli przyciągnąć także potencjalnych klientów
Fot. Unsplash.com

Publikuj we właściwym czasie

Ważne jest, aby regularnie publikować posty, aby zbudować grono odbiorców na LinkedIn. LinkedIn szacuje, że marki, które publikują raz w miesiącu, zdobywają obserwujących sześć razy szybciej niż te, które tego nie robią. Firmy, które publikują co tydzień, widzą dwukrotnie większe zaangażowanie. Marki, które publikują raz dziennie, zyskują jeszcze większą popularność. Regularnie sprawdzaj LinkedIn Analytics, aby ulepszyć swoją strategię marketingową LinkedIn. Śledź wskaźniki postów, aby zobaczyć, w co ludzie byli najbardziej zaangażowani, co spowodowało najwięcej akcji i co się nie powiodło. Odpowiednio dostosuj swój kalendarz zawartości.

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here