Blog firmowy to świetny sposób na pozyskanie nowych i edukowanie stałych klientów.
Fot. Unsplash.com

Blogowanie, zwłaszcza w połączeniu z mediami społecznościowymi, jest skutecznym sposobem promocji firmy w Internecie, dlatego tak ważny jest blog biznesowy. Wciąż jest wielu właścicieli małych firm, którzy wahają się, czy zrobić krok i założyć blog biznesowy, ale tracą wielką szansę.

Dlaczego nie wszyscy mają bloga

Istnieje kilka powodów, dla których właściciele małych firm nie blogują:

  • Wymaga zaangażowania czasu i zasobów, które mogą być przytłaczające.
  • Nie wiedzą, jak zacząć z technicznego punktu widzenia.
  • Stworzenie lojalnego, zaangażowanego obserwatora na blogu biznesowym, który koncentruje się na jednym konkretnym temacie, może być trudne.
  • Ciągłe wymyślanie interesujących pomysłów na posty biznesowe może być trudne.
  • Wymaga znajomości SEO i SEM.

Ale założenie bloga biznesowego nie musi być onieśmielającym lub przytłaczającym doświadczeniem. Gdy zaczniesz, korzyści płynące z prowadzenia bloga biznesowego mogą sprawić, że wysiłek będzie opłacalny. Jeśli sam jednak nie masz czasu na pisanie pomyśl o zatrudnieniu profesjonalnego copywriter dla firm.

Docelowi potencjalni klienci a blog biznesowy

Blogi biznesowe zazwyczaj nie obejmują bezpośredniej promocji produktów i usług. Jednak nie oznacza to, że blog nie jest warty działań marketingowych. Promocja jest po prostu bardziej pasywna. Omawiając branżę, w której pracujesz, ogólne usługi, które świadczysz, oraz indywidualne wyzwania swojej grupy docelowej, otwierasz swoje nazwisko przed klientami, którzy mogą tego potrzebować i rozważać zakup swojego produktu lub zatrudnienie cię do świadczonych usług. Sam blog biznesowy jest też jednym ze zbiorczych elementów strategii mediów społecznościowych.

Blog biznesowy zwiększa ruch w witrynie

Większość blogów biznesowych jest oddzielnych od witryn firmowych, utworzonych jako odrębna sekcja lub zupełnie inna witryna. Posiadanie dodatkowej lokalizacji umożliwia docieranie do nowych odwiedzających i przenoszenie ruchu do twoich produktów i usług, sklepu internetowego lub stron kontaktowych za pomocą linków w treści i linków w nawigacji. Poprawia też twoje SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek). I tak, twój firmowy blog ma ogromny potencjał, by usprawnić działania SEO. Twój post na blogu wzmocni autorytet twojej firmy w Internecie.

Zdobądź pozycję eksperta branżowego

Twoje posty na blogu mogą zademonstrować twoją wiedzę w określonej dziedzinie, udostępniając czytelnikom przydatne i wysokiej jakości informacje. Z biegiem czasu możesz stać się znany jako źródło, do którego można się udać, dostarczające spójnych i przydatnych informacji, które pomogą czytelnikom dowiedzieć się o nowych narzędziach i zasobach, rozwiązywać trudne wyzwania i rozwijać własne firmy. Wyróżnisz też swoją firmę. Wiesz, że różnisz się od pozostałych uczestników rynku. Ale twoi potencjalni klienci tego nie wiedzieli. Dlaczego nie pokazujesz swoich różnic?

Blog biznesowy stwarza społeczność

Jedną z najlepszych części odnoszącego sukcesy bloga biznesowego jest komunikacja, współpraca i udostępnianie, które mogą mieć miejsce w komentarzach. Ułatwienie aktywnego obszaru komentarzy na swoim blogu poprzez publikowanie i odpowiadanie na komentarze może pomóc w stworzeniu społeczności o wspólnych zainteresowaniach i uzyskaniu przy okazji wielu informacji o swoich odbiorcach. Służy również edukacji klientów. Dziś marketing jest bardziej niż kiedykolwiek skorelowany z edukacją potencjalnych klientów. Jeśli ich nauczysz, będą ci ufać. Jeśli ci ufają, mogą kupować od ciebie.

Twórz cenne kontakty międzyludzkie

Blog biznesowy nie musi być cały czas biznesowy. Możesz uniknąć nudnego bloga biznesowego, wprowadzając część swojej osobowości i osobistej marki. Od czasu do czasu możesz odejść od tematu i użyć humoru. To nie tylko nadaje twojemu blogowi odrobinę indywidualności, ale także może sprawić, że będziesz bardziej rozpoznawalny i przystępny dla twoich czytelników. Blogowanie oznacza dwustronną komunikację. Tutaj masz potencjał, aby zbudować naprawdę świetną interakcję z obecnymi i potencjalnymi klientami. Nadaj swojej firmie ludzką twarz. To idealne miejsce, które może zhumanizować twoją firmę.

To tylko kilka korzyści, jakie może przynieść udany blog biznesowy. Chociaż stworzenie odnoszącego sukcesy bloga biznesowego wymaga czasu, poświęcenia i cierpliwości, gdy już zaczniesz, będziesz na najlepszej drodze do osiągnięcia tych i wielu innych korzyści.

3 KOMENTARZE

  1. […] Aby to osiągnąć śledź wskaźniki dostępne w różnych mediach. Wskaźniki próżności, takie jak liczba obserwujących i polubień, są łatwe do śledzenia, ale trudno jest udowodnić ich prawdziwą wartość. Zamiast tego skoncentruj się na takich kwestiach, jak zaangażowanie, klikalność i współczynniki konwersji. Możesz chcieć śledzić różne cele dla różnych sieci, a nawet różne zastosowania dla każdej sieci. Na przykład, jeśli używasz LinkedIn dla firm do kierowania ruchu do swojej witryny, mierzyłbyś kliknięcia. Jeśli Instagram służy świadomości marki, możesz śledzić liczbę wyświetleń relacji w Business Instagram. A jeśli reklamujesz się na Facebooku, typowym wskaźnikiem sukcesu jest koszt kliknięcia (CPC). Cele mediów społecznościowych powinny być zgodne z ogólnymi celami marketingowymi. Warto też zainwestować w blog biznesowy. […]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here