Strategia marketingowa na facebooku wymaga płynnego śledzenia statystyk
Fot. Unsplash.com

Strategia marketingowa na Facebooku to dokładny plan działania i komunikacji z klientem poprzez utworzony fanpage. Aby to osiągnąć musisz podjąć kilka ważnych kroków oraz dokładnie rozplanować plan działania.

Facebook dla Firm to świetne narzędzie, dzieki któremu możesz być zawsze blisko swoich klientów.
Fot. Pixabay.com

Określ swoją publiczność

Aby skutecznie zaangażować odbiorców, musisz najpierw zrozumieć, z kim rozmawiasz. Dowiedz się, kim są twoi docelowi odbiorcy, zadając sobie następujące pytania:

  1. Ile lat mają twoi docelowi obserwujący?
  2. Gdzie oni żyją?
  3. Jakie mają prace?
  4. Jakie są ich wyzwania?
  5. Jak i kiedy korzystają z Facebooka?

Oczywiście ważne jest również zrozumienie ogólnych danych demograficznych użytkowników Facebooka. Następnie, gdy już zorientujesz się, kto faktycznie korzysta z platformy i jak łączy się to z docelowym klientem, możesz rzucić okiem na Statystyki odbiorców na Facebooku. Bezpłatne, wbudowane narzędzie Facebooka dla firm do statystyk odbiorców pomoże ci zagłębić się w najbardziej szczegółowe informacje o potencjalnych klientach.

Strategia marketingowa na Facebooku: wyznacz cele

Jak wygląda sukces twojej marki? Jasne, polubienia mogą być kuszące, jako ostateczny miernik osiągnięć, ale jeśli nie są one częścią szerszego planu marketingowego, te polubienia nie są niczym. Czasami nazywa się je nawet miernikiem próżności. Silny cel powiązany z celami biznesowymi jest niezbędny do stworzenia skutecznej strategii marketingowej na Facebooku. Każda firma będzie miała inne cele, ale każda powinna skupić się na działaniach, które wpływają na jej wyniki finansowe. Gdy już zdecydujesz, co chcesz osiągnąć, zalecamy zaplanowanie konkretnych, mierzalnych sposobów osiągnięcia tego celu. Każdy post, każdy komentarz, każda reklama, którą tworzysz na Facebooku, powinna ostatecznie służyć twoim celom. Aby być na bieżąco, dobrym pomysłem jest utworzenie na Facebooku deklaracji misji twojej marki, a także przewodnika po stylu Facebooka, który będzie zawierał spójny wygląd, styl i głos dla wszystkich twoich treści.

Zaplanuj swój zestaw treści

Nadszedł czas, aby przygotować te posty. Określenie właściwej kombinacji treści wymaga prób i błędów, ale dobrą zasadą jest użycie „reguły 80-20”: oznacza to wykorzystanie 80% swoich postów do informowania, edukowania i rozrywki, a pozostałe 20% do promowania twojej marki. Zamiast tego staraj się dostarczać wartości i budować relacje ze swoimi obserwatorami. Dostarczaj im treści, które będą im się regularnie podobać, a będą bardziej otwarci na informacje o twoich produktach i usługach, gdy będziesz je omawiać w 20% przypadków. Inną opcją, która pomoże pokierować mieszanką treści, jest zasada trójpodziału w mediach społecznościowych. Zgodnie z tą szkołą myślenia jedna trzecia twoich treści powinna dzielić się pomysłami i historiami, jedna trzecia twoich treści powinna obejmować osobiste interakcje z twoimi obserwatorami, a reszta może promować twój biznes. Niezależnie od tego, jaką konkretną kombinację liczbową wybierzesz, celem jest zrównoważenie materiałów promocyjnych z wartością. Niezależnie od harmonogramu pamiętaj, że ważne jest, aby publikować regularnie.

Strategia marketingowa na Facebooku: zoptymalizuj swoją stronę pod kątem zaangażowania

Niezależnie od celu marketingowego na Facebooku, trudno będzie go osiągnąć, jeśli nikt nie wie, że twoja strona na Facebooku istnieje. Dlatego ważne jest, aby

  1. w pierwszej kolejności przyciągnąć ludzi na swoją stronę i
  2. zmusić ich do interakcji, gdy już tam dotrą.

Jednym z łatwych sposobów, aby pomóc ludziom znaleźć Twoją stronę biznesową na Facebooku, jest promocja krzyżowa. Pomóż osobom, które już wchodzą w interakcję z tobą na innych platformach, w znalezieniu cię na Facebooku.  Dodaj do niej linki w podpisie e-mail i biuletynie oraz umieszczając przyciski „Lubię to” i „Udostępnij” na swojej stronie internetowej lub blogu. Uzyskanie tych widoków, polubień i obserwujących jest trochę mniej naukowe: musisz tworzyć treści, które można łatwo udostępniać. Wpisy, które są wartościowe i zabawne, (miejmy nadzieję!) zainspirują obserwujących do dzielenia się nimi ze znajomymi.

Mobilna wersja facebook business menager pozwala na szybki kontakt z klientem.
Fot. Unslpash.com

Menedżer biznesowy na Facebooku

Aby przenieść swoją stronę na Facebooku na wyższy poziom, warto też skonfigurować Facebook Business Managera. Facebook nazywa to „punktem kompleksowej obsługi do zarządzania narzędziami biznesowymi, zasobami biznesowymi i dostępem pracowników do tych zasobów”. Mówiąc prościej, Business Manager to narzędzie, które pozwala zarządzać twoimi organicznymi i płatnymi postami na Facebooku. Pozwala również efektywnie pracować z członkami zespołu oraz zewnętrznymi kontrahentami i agencjami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here