Facebook dla Firm to świetne narzędzie, dzieki któremu możesz być zawsze blisko swoich klientów.
Fot. Pixabay.com

Jeśli jesteś marką, która chce odnieść sukces w mediach społecznościowych, opanowanie marketingu poprzez Facebook dla firm będzie kluczowe. Każdego miesiąca z platformy korzysta ponad 2,8 miliarda ludzi. To wiele potencjalnych spojrzeń na twoją firmę.

Sledzenie statystyk to podstawa przy prowadzeniu firmowego fanpage'a
Fot. Unsplash.com

Facebook dla firm – podstawy

Oto jedna rzecz z Facebookiem: chociaż możesz pomyśleć, że jest to tylko miejsce, w którym ciocia może zostawiać tajemnicze komentarze do twoich zdjęć z wakacji, jest to również miejsce, w którym odbiorcy mogą kontaktować się z dużymi i małymi firmami. Jeśli pracujesz z ograniczonym budżetem, mamy dobrą wiadomość: założenie strony na Facebooku dla twojej firmy jest całkowicie bezpłatne. Następnie, po utworzeniu strony, możesz jej używać do tworzenia treści, udostępniania informacji kontaktowych, linków do swojej witryny internetowej, tworzenia katalogu produktów i komunikowania się z klientami… także za darmo. Jeśli masz trochę gotówki do stracenia (chwal się!), Możesz też skorzystać z płatnych strategii marketingowych, takich jak reklamy na Facebooku i posty sponsorowane ze strony firmowej na Facebooku.

Jak założyć fanpage na Facebooku

Ale pierwszym krokiem jest utworzenie fanpage’a (czy wspominaliśmy, że jest darmowa?). Oto jak to zrobić:

  1. Wejdź na facebook.com/pages/create (Uwaga: aby rozpocząć, musisz zalogować się na swoje konto osobiste, ale nie martw się: twoje dane osobowe nie pojawią się na nowej stronie firmy).
  2. Wybierz typ swojej strony: firma / marka lub społeczność / osoba publiczna
  3. Wprowadź dane swojej firmy.
  4. Prześlij swoje zdjęcie profilowe i zdjęcia na okładkę. Upewnij się, że używasz optymalnych rozmiarów obrazów dla Facebooka, aby wyglądały jak najlepiej.
  5. Kliknij Edytuj informacje o stronie: tutaj możesz wpisać opis, dane kontaktowe i wszelkie inne istotne szczegóły, takie jak godziny pracy.
  6. Kliknij opcję Utwórz stronę @ nazwa_użytkownika, aby utworzyć skrócony adres URL. Może mieć do 50 znaków i ułatwia innym znalezienie cię na Facebooku.
  7. Kliknij Dodaj przycisk pod zdjęciem na okładkę, aby ustawić wezwanie do działania, takie jak „Kup” lub „Skontaktuj się z nami”.
  8. Poklep się po plecach: właśnie uruchomiłeś stronę biznesową na Facebooku! I jest piękna!

Facebook dla firm: Rodzaje postów

Teraz, gdy masz już firmową stronę na Facebooku, którą możesz nazwać własną… nadszedł czas, aby utworzyć zawartość. Na Facebooku możesz tworzyć różne typy postów. Każdy z nich ma swoje zalety i może pobudzić zaangażowanie na różne sposoby. Strategia i cele Twojej marki w mediach społecznościowych prawdopodobnie wpłyną na styl Twoich postów.

Post tekstowy na Facebooku (a.k.a. post statusowy)

Mówimy tutaj tylko o słowach. Brak zdjęć, brak filmów, brak linków. Są bezpośrednie i na temat, ale jeśli twoim celem jest zwiększenie ruchu w twojej witrynie lub bezpośrednia konwersja potencjalnego klienta do sprzedaży, posty tekstowe nie są świetną opcją. Algorytm sieci społecznościowej również nie lubi tych nagich postów i zwykle nie mają dużego zasięgu w kanale wiadomości. Jednak posty tekstowe są dobre do wywoływania konwersacji.

Post wideo na Facebooku

Posty wideo mają nawet wyższe wskaźniki zaangażowania niż posty ze zdjęciami. Niezależnie od tego, czy chodzi o krótkie i słodkie zapowiedzi wideo, czy też dłuższy, pomysłowo nakręcony film z narracją, wideo może być niesamowicie atrakcyjne.

Post ze zdjęciem na Facebooku

Ogólnie rzecz biorąc, posty ze zdjęciami są znacznie bardziej zaangażowane niż posty tekstowe. Przyciągające wzrok zdjęcie (lub ilustracja lub infografika, nie jesteśmy wybredni!) To świetny sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta przewijającego kanał wiadomości. Szczególnie w przypadku firm zorientowanych na produkty, zdjęcia przedstawiające towary w akcji mogą być naprawdę skuteczne. Choć uważa się, że do publikacji zdjęć służy Business Instagram, to Facebook sprawdza się równie dobrze!

Relacje na Facebooku

Podobnie jak Instagram Stories, Facebook Stories to zdjęcia lub krótkie posty wideo w formacie pionowym, które znikają po 24 godzinach. Zdjęcia pojawiają się przez pięć sekund, a filmy mogą mieć do 20 sekund długości. Relacje z Facebooka znajdują się na szczycie aktualności, co oznacza, że ​​są odporne na algorytm Facebooka. Być może dlatego ponad pół miliarda ludzi codziennie przegląda relacje na Facebooku.

Możliwość obsługi fanpage'a z poziomu telefonu pozwala Ci błyskawicznie reagować na komentarze i wiadomości
Fot. Unsplash.com

Jak wybrać idealny typ posta na Facebook dla Firm?

Znalezienie idealnego typu posta dla twojej marki wymaga trochę eksperymentowania. Wypróbuj różne kombinacje i miej oko na swoje dane analityczne, aby dowiedzieć się, co działa. Możesz także zaangażować się w słuchanie społecznościowe, aby dowiedzieć się, co ludzie kochają w twojej firmie… lub jakie wyzwania chcą, abyś się zajął. Zwróć także uwagę na to, co ludzie mówią o twojej konkurencji. Tak, to podsłuchiwanie, ale do celów biznesowych, więc jest całkowicie w porządku. Po prostu słuchaj i ucz się. Ważna jest także strategia mediów społecznościowych i strategia marketingowa na Facebooku.

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here