Wizytówki firmowe są sposobem prezentacji, który zawiera w sobie wiele aspektów marketingowych. Jest to niezbędna część biznesu, którą powinien mieć nie tylko przedstawiciel wielkich firm, ale również małych przedsiębiorstw, gdyż dobry marketing nie musi być zależny od wielkości biznesu. Przygotowanie odpowiedniej wizytówki to proces, który nie jest tak prosty, jak mogłoby się wydawać – trzeba wiedzieć, co musi się na niej znaleźć, a do tego dochodzą też aspekty wizualne. Jak to wszystko zrobić?
Spis Treści
Co powinna zawierać w sobie wizytówka?
Jest wiele rzeczy, które mogą znaleźć się na wizytówce, jednak jest też kilka niezbędnych elementów, o których nie można zapomnieć. Wszystkie klasyczne firmowe wizytówki muszą zawierać przede wszystkim podstawowe informacje, a w tym:
- imię i nazwisko właściciela wizytówki,
- nazwę firmy,
- zajmowane stanowisko,
- logo firmy,
- dane adresowe i kontaktowe, które spełniają formę informacyjną oraz marketingową.
Jak widać, na tej małej powierzchni musi zmieścić się sporo informacji, przez co niezbędne jest, aby całość odpowiednio rozstawić, zachowując czytelność. Co jeszcze warto wiedzieć, jeśli chodzi o proces projektowania?
Projektowanie, czyli na czym się skupić tworząc wizytówkę?
Warto zacząć o tym, o czym już trochę zostało wspomniane, a mianowicie czytelności. Przejrzystość wizytówki jest całkowicie podstawowym aspektem, na którym trzeba się skupić podczas jej projektowania. Informacje, które są najważniejsze, powinny być jak najbardziej uwydatnione, co pomoże skupić wzrok osoby, której wizytówkę wręczono. Tutaj przede wszystkim firma, pozycja w niej, jak i samo imię i nazwisko powinny być szczególnie widoczne, co można osiągnąć, operując czcionką, kolorystyką i rozmieszczeniem. Im bliżej środka, tym najczęściej bliżej uwagi klienta.
Drugim aspektem, a który warto zwrócić uwagę, jest oryginalność wizytówki firmowej. Bardzo często można spotkać się z klasycznymi wersjami, które są po prostu prostokątem bez żadnych interesujących i przyciągających wzrok elementów. Czasem jest to opcja, która wydaje się bardzo profesjonalna, jednak coraz częściej jest to rozwiązanie zwyczajnie nudne. Jeśli pragniemy zaprosić klienta do współpracy z nami, warto zaciekawić go od początku innowacyjnością w podejściu. Tutaj można postawić na wizytówki, które będą odwoływać się do samej firmy kształtem bądź kolorem. Dla przykładu opcja wizytówki w kształcie kawałka pizzy będzie świetną opcją dla gastronomicznych firm. Im ciekawszy pomysł, tym większe zainteresowanie.
Co z aspektami technicznymi?
Mówiąc o aspektach technicznych, warto szczególną uwagę zwrócić na jakość i format wizytówki firmowej. Powinna ona być wydrukowana na wysokiej jakości papierze, gdyż tylko taki zagwarantuje czytelność i atrakcyjność, której pragniemy. Minimalnym progiem jest twardy papier o gramaturze 300-350 g/m2. Oczywiście wyższe liczby będą lepsze, jednak taka forma przedstawia się już przyzwoicie.
Jeśli chodzi o format, mowa głównie o komputerowej wersji wizytówki – warto postawić na format PDF lub TIFF. W ten sposób jakość nie zostanie skompresowana, przez co otrzymamy atrakcyjną i czytelną wizytówkę firmową.