Strategia mediów społecznościowych to bardzo ważny temat w każdej firmie.
Fit. Pixabay.com

Strategia mediów społecznościowych to podsumowanie wszystkiego, co planujesz zrobić i masz nadzieję osiągnąć w mediach społecznościowych. Kieruje twoimi działaniami i informuje Cię, czy odniesiesz sukces, czy porażkę.

Aby zaplanować strategię social media należy wszystko dokładnie zaplanować.
Fot. Pixabay.com

Strategia mediów społecznościowych krok 1

Wybierz cele marketingowe w mediach społecznościowych, które są zgodne z celami biznesowymi, przykład:

„Będziemy używać Twittera do obsługi klienta i obniżyć nasz średni wskaźnik odpowiedzi do poniżej dwóch godzin do końca kwartału”.

Aby to osiągnąć śledź wskaźniki dostępne w różnych mediach. Wskaźniki próżności, takie jak liczba obserwujących i polubień, są łatwe do śledzenia, ale trudno jest udowodnić ich prawdziwą wartość. Zamiast tego skoncentruj się na takich kwestiach, jak zaangażowanie, klikalność i współczynniki konwersji. Możesz chcieć śledzić różne cele dla różnych sieci, a nawet różne zastosowania dla każdej sieci. Na przykład, jeśli używasz LinkedIn dla firm do kierowania ruchu do swojej witryny, mierzyłbyś kliknięcia. Jeśli Instagram służy świadomości marki, możesz śledzić liczbę wyświetleń relacji w Business Instagram. A jeśli reklamujesz się na Facebooku, typowym wskaźnikiem sukcesu jest koszt kliknięcia (CPC). Cele mediów społecznościowych powinny być zgodne z ogólnymi celami marketingowymi. Warto też zainwestować w blog biznesowy.

Strategia mediów społecznościowych krok 2

Dowiedz się wszystkiego o swoich odbiorcach

Wiedza o tym, kim są twoi odbiorcy i co chcą zobaczyć w mediach społecznościowych, jest kluczowa. W ten sposób możesz tworzyć treści, które będą im się podobać, komentować i udostępniać. Ma to również kluczowe znaczenie, jeśli chcesz zmienić obserwujących w mediach społecznościowych w klientów swojej firmy. Analityka mediów społecznościowych może również dostarczyć mnóstwo cennych informacji o tym, kim są twoi obserwatorzy, gdzie mieszkają i jak wchodzą w interakcję z twoją marką w mediach społecznościowych. Te spostrzeżenia pozwalają udoskonalić strategię i lepiej kierować reklamy do odbiorców.

Strategia mediów społecznościowych krok 3

Poznaj swoją konkurencję

Istnieje prawdopodobieństwo, że Twoi konkurenci już korzystają z mediów społecznościowych, a to oznacza, że ​​możesz uczyć się na podstawie tego, co robią. Przeprowadź analizę konkurencji. Analiza konkurencji pozwala zrozumieć, kim jest konkurencja i co robią dobrze (a nie tak dobrze). Dowiesz się, czego oczekuje się w Twojej branży, co pomoże Ci wyznaczyć własne cele w mediach społecznościowych. Pomoże Ci również dostrzec okazje. Może na przykład jeden z twoich konkurentów dominuje na Facebooku, ale włożył niewiele wysiłku w Twittera lub Instagrama. Możesz skupić się na sieciach, w których twoja publiczność jest niedoceniana, zamiast próbować odciągać fanów od dominującego gracza. Skorzystaj ze słuchania mediów społecznościowych. Słuchanie społecznościowe to kolejny sposób na pilnowanie konkurencji. Przeszukuj nazwę firmy konkurencji, uchwyty kont i inne trafne słowa kluczowe w mediach społecznościowych. Dowiedz się, co udostępniają i co mówią o nich inni ludzie.

Strategia mediów społecznościowych krok 4

Przeprowadź audyt mediów społecznościowych

Jeśli korzystasz już z mediów społecznościowych, podsumuj dotychczasowe wysiłki. Zadaj sobie następujące pytania:

  1. Co działa, a co nie?
  2. Kto się z Tobą angażuje?
  3. Z jakich sieci korzystają Twoi docelowi odbiorcy?
  4. Jak wypada Twoja obecność w mediach społecznościowych na tle konkurencji?
  5. Po zebraniu tych informacji będziesz gotowy do zastanowienia się nad sposobami poprawy.
  6. Poszukaj kont oszustów

Podczas audytu możesz odkryć fałszywe konta, używając nazwy swojej firmy lub nazw twoich produktów. Ci oszuści mogą być szkodliwi dla twojej marki – nie wspominając o przechwytywaniu obserwujących, którzy powinni należeć do Ciebie.

Strategia mediów społecznościowych krok 5

Skonfiguruj konta i ulepsz profile

Zdecyduj, których sieci chcesz używać. Decydując, z których sieci społecznościowych korzystać, musisz także zdefiniować strategię dla każdej z nich.

Strategia mediów społecznościowych krok 6.

Znajdź inspirację

Chociaż ważne jest, aby twoja marka była wyjątkowa, nadal możesz czerpać inspirację z innych firm, które świetnie sprawdzają się w mediach społecznościowych. Studia przypadków mogą dostarczyć cennych spostrzeżeń, które możesz zastosować do własnego planu mediów społecznościowych. Możesz również sprawdzić zwycięzców The Facebook Awards lub The Shorty Awards, aby zobaczyć przykłady marek, które są na szczycie swojej gry w mediach społecznościowych.

Coraz więcej firm sięga po social media w komunikacji.
Fot. Pixabay.com

Strategia mediów społecznościowych krok 7.

Oceń i dostosuj swoją strategię

Twoja strategia w mediach społecznościowych jest niezwykle ważnym dokumentem dla twojej firmy i nie możesz zakładać, że zrobisz to dobrze za pierwszym razem. Gdy zaczniesz wdrażać swój plan i śledzić wyniki, może się okazać, że niektóre strategie nie działają tak, jak się spodziewasz, podczas gdy inne działają nawet lepiej niż oczekiwano.

3 KOMENTARZE

  1. […] Treść to nie tylko blogi i raporty: copywriterzy będą stosować różne techniki dla różnych form tekstu. Na przykład optymalizacja wyszukiwarek (SEO) to specyficzna umiejętność, która wymaga przeszkolenia lub przynajmniej dużego doświadczenia i znajomości algorytmów Google. Pisanie dla mediów społecznościowych jest również umiejętnością samą w sobie. Zwięzłość witryn, takich jak Twitter, które ograniczają posty do 140 znaków, wymaga umiejętności pisania klikalnych treści. Ogólnie rzecz biorąc, mówienie do odbiorców jest ważne, a copywriterzy będą w stanie dotrzeć do kluczowych punktów, które należy przekazać. To właśnie oni powinni być podstawą tworzenia strategii mediów społecznościowych. […]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here