Business Instagram to idealne narzędzie dla biznesu
Fot. Pixabay.com

Ponad miliard ludzi korzysta z Instagrama każdego miesiąca, a około 90% z nich śledzi co najmniej jedną firmę – sprawdź zatem jak zbudować idealną strategię poprzez Business Instagram.

Możliwości Business Instagram są także dostępne przez www.
Fot. Pixabay.com

Zdefiniuj grupę docelową w Business Instagram

Dobra strategia w social mediach zaczyna się od dobrego zrozumienia odbiorców. Zbadaj dane demograficzne odbiorców Instagrama, aby zorientować się, kto korzysta z platformy. Na przykład osoby w wieku 25–34 lat stanowią największą grupę odbiorców reklam w witrynie. Zidentyfikuj kluczowe segmenty, które pokrywają się z bazą klientów, lub skup się na aktywnych niszach. Ponieważ zdefiniowanie rynku docelowego jest jedną z najważniejszych części strategii marketingowej dlatego też powinieneś poświęcić na nie najwięcej czasu.

Określ, kto już u Ciebie kupuje

Sprawdź dane analityczne w innych kanałach mediów społecznościowych, aby dowiedzieć się, kto cię tam śledzi. Przeprowadź badania konkurencji i porównaj różnice w odbiorcach. Wiedza o tym, kto jest wśród Twoich odbiorców, daje Ci lepszą pozycję do tworzenia treści. Przyjrzyj się rodzajom treści publikowanych przez klientów i z którymi się angażują, a następnie wykorzystaj te informacje, aby opracować strategię tworzenia treści.

Ustal cele i zadania w Business Instagram

Twoja strategia na Instagramie powinna określać, co masz nadzieję osiągnąć na platformie. Zacznij od celów biznesowych i dowiedz się, w jaki sposób Instagram może pomóc ci je osiągnąć. Zalecamy zastosowanie frameworka SMART, aby upewnić się, że cele są konkretne, mierzalne, osiągalne, istotne i aktualne.

Śledź właściwe wskaźniki wydajności

Po zdefiniowaniu celów łatwiej będzie zidentyfikować ważne wskaźniki mediów społecznościowych do monitorowania. Są one różne dla każdej firmy, ale ogólnie rzecz biorąc, planujemy skupić się na danych związanych ze ścieżką społecznościową. Dlatego też powinieneś dokładnie prześledzić wszystkie dostępne w Business Instagram wskaźniki. Dadzą ci one pełen obraz tego co powinieneś zrobić i co możesz osiągnąć. Planowanie postów na Instagramie również powinno służyć określonym celom. Dlatego też najpierw musisz dopasować swoje cele do tego narzędzia.

Dopasuj swoje cele w Business Instagram

  1. Świadomość klienta. Obejmuje dane, takie jak wzrost liczby obserwujących, wyświetlenia po wyświetleniach i osiągnięte konta.
  2. Zaangażowanie klienta. Obejmuje wskaźniki, takie jak współczynnik zaangażowania (na podstawie polubień i komentarzy) i współczynnik wzmocnienia (na podstawie udostępnień).
  3. Współczynniki reklam. Oprócz współczynnika konwersji obejmuje dane, takie jak współczynnik klikalności i współczynnik odrzuceń. Jeśli korzystasz z płatnych reklam, dane konwersji obejmują również koszt kliknięcia i CPM.
  4. Współczynniki działań. Te wskaźniki są oparte na działaniach podejmowanych przez klientów, takich jak utrzymanie, wskaźnik powracających klientów itp.
Planowanie postów w Business Instagram to podstawa.
Fot. Pixabay.com

Utwórz kalendarz zawartości w Business Instagram

Mając zdefiniowaną publiczność i cele, możesz zaplanować publikowanie na Instagramie w czasie. Dobrze zaplanowany kalendarz treści w mediach społecznościowych gwarantuje, że nie przegapisz ważnych dat i pozwoli ci przeznaczyć wystarczająco dużo czasu na kreatywną produkcję. Zacznij od zaplanowania i zbadania ważnych wydarzeń. Może to obejmować okresy, takie jak planowanie wakacji lub miesiąc świadomości raka piersi, powrót do szkoły lub sezon podatkowy lub określone dni, takie jak wtorek lub międzynarodowy dzień przytulenia kota. Spójrz na dane sprzedaży, aby zobaczyć, kiedy twoi klienci zaczynają planować zakupy na określone okazje. Im więcej planujesz z góry, tym lepiej będziesz w stanie tworzyć regularne treści i reagować na ostatnie lub nieplanowane wydarzenia. Zaplanuj publikację, gdy twoi obserwatorzy są online. Ponieważ algorytmy uważają „aktualność” za ważny sygnał, publikowanie, gdy ludzie są aktywni, jest jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie zasięgu organicznego. Z Business Instagram możesz sprawdzić dni i godziny, które są najbardziej popularne wśród twoich odbiorców.

Dopasuj swój biznes do okazji

Jeśli uważasz, że nie każdy biznes nadaje się do reklamy na Instagramie to się mylisz! Można tam reklamować nawet pomoc w uzyskaniu kredytu hipotecznego. Jak? Wystarczy wybrać konwersję na osoby w wieku 24 – 35 lat o zainteresowaniach architektura/projektowanie wnętrz. Dzięki temu trafisz na grupę ludzi, którzy szukają inspiracji do umeblowania lub zaplanowania swojego przeszłego domu.

 

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here